Wednesday, August 25, 2010

Tangisan si comel..

Tersebutla kisah..pada suatu malam yang hening, sunyi dan sejuk..ketika aku sedang nyenyak tido..tibe2..aku terdengar tangisan baby kucing betul2 bawah katil aku..aku dah syak dah ni musti kucing yg baru muncul 1 hari di rumah aku..ntah kucing sape n dari mane datngnye pom aku xpasti..aku wat bodo jep n continue tedo..malas r nk intai brape ekor ank die, jntan ke betina, lawo ke x..sbb aku xsuke kucing pom..yg aku bengang sbb adik aku kuar kencing tgh mlm n xtutup pintu dats why kucing tu dpt masuk..time sahur riuh satu umah ade kucing bersalin bwh katil aku..aku still malas nak beramah mesra ngan kucing tu sbb aku kn gi keje..

Balik je dari keje ank buah aku si pika n adam duk sibuk2 suh aku kuarkan ank kucing tu sbb dorang dah geram sgt nak membelai mnja mereka bertiga..dgn menggunakan sarung tangan n lampu picit sbg senjata aku berjaya mengeluarkan ketiga2 ank meow n letakkan dia dalam stor..

Saye xmo duk dlm stor..meow3..



Ku sangkakan panas hingga ke petang rupanye salji di tengah hari..mama kucing tu sangat bijak n pantas bertindak..ntah mase mane die berjaya seludup anak die balik masuk bwah katil aku..huhu..dlm bnyak2 blik..blik aku gak yg jadi pilihan..terharu2..aku bukan x kesian kat dorang anak-beranak..tapi aku xmo la ank2 kucing tu membuang air besar kat dlm blik aku..pastu mlm2 menangis nk susu..So, dgn menggunakan idea mak aku yg xberape minat ngan kucing n sewaktu ayh aku pi keje..kami menjalankan operasi memindahkan kekucing itu ke dalam bekas rumah ayam...hap3..bru xbleh kuar..tapi kami xkejam..makan minum disediakan free of charge..

ruang yang lagi besar n selesa utk didiami

saye nak duk bwh katil jugak!!
Emm..nanti klu anak2 kucing tu dah bukak mate n besar skit..aku citer lagi pasal dorang ni..name pom xpikir lagi nak kasi ape..eh..adakah kucing tu akn menetap kat umah aku??

Ok..sekian berita selepas melawat mama kucing dan anak2 die..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...