Wednesday, July 27, 2011

asam pedas & bakal bihun goreng

Assalamualaikum

buat pertama kalinya dalam sejarah aku telah berjaya memasak lauk tengahari tanpa bantuan sesiapa pun (kat rumah la kalau kat mesir nun slamber je msk sorang2). heh heh heh aku masak simple je takdela gempak sangat. kelmarin aku masak singgang asam pedas dengan sayur bendi goreng. yup aku suka bendi. dlm kuah singgang asam pedas pun best letak bendi. kat mesir pun ada bendi tapi dia kecik2 je tak macam bendi mesia punya panjang-panjang.

bakal bihun goreng tu plak abah suh aku masak untuk breakfast pagi ni. berdebar-debar rasanya. sebab aku bukan pandai sangat nak wat bihun goreng. kalau bihun sup kegemaran aku pandai la hehe. takpelah kita tibai je la nanti yek. abah aku beria-ia suh aku masak sgt kang tak sedap redha je la.

kemahiran memasak abah aku semakin menjadi-jadi! tak boleh jadi ni! aku kena usaha keras lagi la nampaknya nak lawan masakan abah. tadi abah masak ikan masak merah. memang terbaikla. pastu esok abah dah plan nak wat ikan masak kicap plak. adusss bile turn aku nak masak lagi nih.hehe padahal gembira tak terkata.

tapi aku nak jugak masak untuk family..nak praktis la katakan.nanti kan nak kawin ihiks=P
tapi tu la...abah aku ni bukan suka sangat makan masakan yang aku suka. aku jenis yang suka sup sup cam tom yam, sup ayam, sup abalone haha tipu je. tapi contra plak dengan abah yang suka masakan jenis berlemak seperti gulai,kari,gulai kuning dan masakan kampung lain...hmmmm tu yang aku bia je abah aku masak tu sebab kena dengan selera dia.kalau aku masak dah la tak berapa sedap tak kena dengan selera plak tu.tapi abah kata dia makan je apa yang aku masak.....

till then babai^^

p/s tahniah kat cg aqie yang dah lulus ujian memandu~ jeles i sbb dia lulus skali test je. aku dulu tak lulus bahagian jalan raya.kena retest.nasib baik kali kedua lulus sebab aku dah nak balik egypt dh) bukan apa semua salah JPJ spek itam tu la garang nak mamps.(still nak salahkan org)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...