Saturday, June 25, 2011

My Aim When I Come Back To Hometown

Assalamualaikum................! jawab dapat pahala     




So this is my aim......!  Taddaaaaaa!!!! banyakla pulak tanda seru ko! eh tanda seru lagi.







   hoho takdela gempak sangat aim saya ni ( guna kata ganti nama saya sebab sekarang i tengah sopan ) tart telur je pun....tapi best la...lama saya tak makan ni...rindu sangat nak makan tart telur yang rapuh lembut lagi gebu.
   Sebab saya mengidam sangat is becoz masa balik raya tahun lepas saya tak sempat nak makan....eh sempat makan tapi yang tak sedap beli kat bazar ramadhan...saya nak yang sedap yang masak sama rata yang telur dia tu lembut lemak berkrimmmmmm!!!!! bukan macam yang kat bazarrrr....nak makan sedap buat la sendiri makcik! 
   Dah try buat dah aritu tapi tak menjadi....lagi buruk ghupenya berbanding tart kat bazar yang saya kutuk tu. rasanya plak tok sah cakapla memang fail! T_T
    Tart yang saya nak makan ialah tart yang jual dekat gerai kuih muih kat Gong Kapas. Masa bulan puasa tahun lepas singgah la kejap kat gerai tu sebab mie kirim suh belikan kuih...masa tu saya,kakak,kakak sorg lagi,adik dan abah. kitorang g bandar kuala terengganu so on the way balik singgah la kejap kat gerai kuih muih.
    Saya ni memang kecur dah ailiur tengok kuih tart kesayangan.tanpa melihat orang sekeliling terus amik tart telur dengan rakusnya dan bayar. ada jugak beli kuih lain. hati memang berbunga sangatla masa tu...rasa di awangan je membayangkan saat berbuka puasa dapat ngap tart telur.
    Lalalalala lala lalalalalala gembiranya tak terkata....masa dalam kete, saya terus belek2 hasil pembelian tadi. nak tengok macamana keadaan tart telur kesayangan saya..ok ke dia duk dlm plastik tuh tak berpeluh ke.
    Belek punya belek arrrrrgggghhhhhhhhhhhhhhhh TIDAK.... di manakah gerangan plastik yang mengandungi tart telur? mana? mana? mengapa ini semua harus terjadi......apa salahku?
   Rupa-rupanya saya telah meninggalkan plastik tart telur keseorangan kat gerai kuih tadi.......macamana boleh tertinggal...ni mesti sebab rambang mata tengok kuih muih lain kan. tu lah sapa suh curang! dah bayar pulak tu...huhu memang bukan rezekiku.
   Kalau balik malaysia nanti saya pergi balik gerai tu and then cerita kat pak cik jual kuih yang saya ada tertinggal kuih tart kat gerai dia tahun lepas boleh tak? pastu mintak dia gantikan yang baru. agak2 dia kasi tak? huargh huargh huargh 




me here,as usual,
the younger sis <3

4 comments:

Super_SeNior @ Asa said...

try cheese tart...sgt bestttt...hehe

thE tWo SisterS said...

okay...kalo k.asa nak buat pastu pos ke trg boleh jgk=)

naz said...

ni kalau balik msia mesti jakun haha

thE tWo SisterS said...

sy budak kampung je jakun la........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...